2013年12月15日 星期日

(Scarborough Fair)背後的愛情故事

(Scarborough Fair)背後的愛情故事

Scarborough,Britain (1)
歌詞原文
Are you going to Scarborough Fair?
Parsley, sage, rosemary and thyme
Remember me to one who lives there

He/ She once was a true love of mine

Tell him/her to make me a cambric shirt
Parsley, sage, rosemary and thyme

Without any seams nor needle work
Then he'/she ll be a true love of mine


Tell him/ her to find me an acre of land
Parsley, sage, rosemary and thyme
Between salt water and the sea strands
Then he'/she'll be a true love of mine


Tell him /her to reap it with a sickle of leather
Parsley, sage, rosemary and thyme
And gather it all in a bunch of heather
Then he'/she’ll be a true love of mine


Are you going to Scarborough Fair?
Parsley, sage, rosemary and thyme
Remember me to one who lives there
He/She once was a true love of mine

 
斯卡博羅集市
你要去斯卡博羅集市嗎?
那裏有醉人的香草和鮮花
那香味讓我想起一位住在那裏的姑娘
我曾經是那麼地愛她
請讓她為我做一件麻布的衣裳
歐芹、鼠尾草、迷迭香和百里香
沒有接縫也找不到針腳
那才是我心愛的姑娘

請她為我找到一畝土地
歐芹、鼠尾草、迷迭香和百里香
坐落在海水和海灘之間
那才是我心愛的姑娘

請她用皮造的鐮刀收割莊稼
歐芹、鼠尾草、迷迭香和百里香
再用石南草紮成一堆
那才是我心愛的姑娘
你要去斯卡博羅集市嗎?
那裏有醉人的香草和鮮花
那香味讓我想起一位住在那裏的姑娘
我曾經是那麼地愛她


Re-directed from the blog of:山中人
http://blog.yahoo.com/_X6MBRNQQB5W3O7RTZ4VHXJMCRQ/articles/11732/category/%E6%84%9F%E4%BA%BA%E6%95%85%E4%BA%8B

沒有留言: